Resumen:
En México, la enseñanza del inglés como lenguaje de comunicación global ha cobrado
una gran relevancia en los últimos años y ha sido objeto del diseño de políticas
educativas que buscan promover su dominio desde las aulas de la educación pública,
empero, estos esfuerzos no han alcanzado los beneficios deseados. La presente
investigación busca encontrar los factores que obstaculizan la proficiencia del inglés
en el alumnado de la Ingeniería en Agricultura Sostenible de la Universidad Autónoma
Chapingo, con el propósito de identificarlos, coadyuvar a su superación y al dominio
eficiente del idioma desde las aulas de la enseñanza pública.
Descripción:
In Mexico, the teaching of English as a language of global communication has gained great relevance in recent years and has been the subject of policy design educational institutions that seek to promote their domain from the classrooms of public education, however, these efforts have not achieved the desired benefits. The present research seeks to find the factors that hinder the proficiency of English in the students of Engineering in Sustainable Agriculture of the Autonomous University of Chapingo, with the purpose of identifying them, contributing to their overcoming and domination efficient use of the language from public education classrooms.