Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3059
Title: Obstáculos de proficiencia en el proceso de aprendizaje del inglés como lengua extranjera, en el Centro Regional Universitario Centro Norte
Authors: Breceda Domínguez, Ana María Leticia
Issue Date: 30-May-2022
Publisher: Universidad Autónoma de Zacatecas
Abstract: En México, la enseñanza del inglés como lenguaje de comunicación global ha cobrado una gran relevancia en los últimos años y ha sido objeto del diseño de políticas educativas que buscan promover su dominio desde las aulas de la educación pública, empero, estos esfuerzos no han alcanzado los beneficios deseados. La presente investigación busca encontrar los factores que obstaculizan la proficiencia del inglés en el alumnado de la Ingeniería en Agricultura Sostenible de la Universidad Autónoma Chapingo, con el propósito de identificarlos, coadyuvar a su superación y al dominio eficiente del idioma desde las aulas de la enseñanza pública.
Description: In Mexico, the teaching of English as a language of global communication has gained great relevance in recent years and has been the subject of policy design educational institutions that seek to promote their domain from the classrooms of public education, however, these efforts have not achieved the desired benefits. The present research seeks to find the factors that hinder the proficiency of English in the students of Engineering in Sustainable Agriculture of the Autonomous University of Chapingo, with the purpose of identifying them, contributing to their overcoming and domination efficient use of the language from public education classrooms.
URI: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3059
http://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-166
Other Identifiers: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ana Leticia Breceda_Versión final.pdf1,52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.