Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3358
Title: “Indeseables” en la educación: un análisis a partir de tres disertaciones de estudiantes de la Normal de Veracruz a finales del siglo XIX.
Authors: Gutiérrez Hernández, Norma
Issue Date: 10-Oct-2022
Publisher: Universidad Veracruzana
Abstract: El trabajo examina tres disertaciones para obtención de grado en Instrucción Primaria Superior en la Escuela Normal de Xalapa, Veracruz, durante los años de 1895, 1896 y 1898. Las autorías correspondieron a dos egresadas y un egresado y tuvieron como hilo conductor la condición y situación de las mujeres, por lo que el análisis da cuenta del escenario de género que les caracterizó, así como su conceptualización, desarrollo educativo y profesional en el último tercio del siglo XIX.
Description: The work examines three dissertations to obtain a degree in Higher Primary Education at the Normal School of Xalapa, Veracruz, during the years of 1895, 1896 and 1898. The authorships corresponded to two graduates and one graduate and had as a common thread the condition and situation of women, so the analysis accounts for the gender scenario that characterized them, as well as their conceptualization, educational and professional development in the last third of the 19th century.
URI: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3358
https://doi.org/10.48779/znh4-rc67
ISBN: 978-607-502-996-2
Other Identifiers: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022. Capítulo Indeseables en la educación.pdf466,22 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons