Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3131
Title: Sobre la exploración de la práctica docente intra áulica. Un acercamiento fenomenológico a la esencia de su existencia
Other Titles: On the exploration of intra classroom teaching practice. A phenomenological approach to the essence of its existence
Authors: Alanís Huerta, Antonio
Issue Date: 31-Jan-2023
Publisher: Universidad Autónoma de Zacatecas
Abstract: Es un ensayo reflexivo sobre la práctica docente que destaca cinco componentes a tener en cuenta. Primero la fenomenología de la práctica docente, su exploración, sus distintas formas de ser y existir, su tiempo y espacio y, por último, la expresión de la práctica docente. El autor se apoya en Heidegger para analizar el fenómeno de la práctica docente como un conflicto epistemológico de la esencia y de la existencia.
Description: It is a reflective essay on teaching practice that highlights five components to take into account. First, the phenomenology of teaching practice, its exploration, its different ways of being and existing, its time and space and, finally, the expression of teaching practice. The author uses Heidegger to analyze the phenomenon of teaching practice as an epistemological conflict of essence and existence.
URI: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3131
ISSN: 2594-0449
Other Identifiers: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alanís Huerta.pdf317,55 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons