Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2888
Title: Aplicación de los principios de la teoría de la actividad a la educación veterinaria
Other Titles: Application of the principles of activity theory to veterinary education
Authors: de la Colina Flores, Federico
Rodríguez Frausto, Heriberto
de la Colina García, Tzitzi Tonali
Issue Date: 31-Jan-2022
Publisher: UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE ZACATECAS
Abstract: Este trabajo está dedicado a justificar la aplicación de los principios estructurales de la teoría de la actividad, a la formación de veterinarios y zootecnistas competentes. En primer lugar, se justifica la aplicación de la teoría de la actividad como herramienta para estudiar o emprender cualquier tipo de actividad humana. En segundo lugar, se postula a las necesidades como incitadoras de cualquier actividad humana. Y, en tercer lugar, se demuestra y ejemplifica la aplicación de los principios de unidad de conciencia y actividad, orientación a objetos, mediación y estructura jerárquica de la actividad, a la educación veterinaria.
Description: This work is dedicated to justify the application of the structural principles of the activity theory, to the training of competent veterinarians and zootechnicians. First, the application of activity theory as a tool to study or undertake any type of human activity is justified. Second, needs are posited as instigators of any human activity. And, third, the application of the principles of unity of consciousness and activity, object orientation, mediation and hierarchical structure of activity, to veterinary education, is demonstrated and exemplified.
URI: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2888
http://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-8
ISSN: 2594-0449
Other Identifiers: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
heriberto.pdf285,6 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons