Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2888
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.other0000-0002-8890-2863es_ES
dc.contributor.other0000-0001-9608-5843es_ES
dc.contributor.other0000-0001- 8502-3903es_ES
dc.coverage.spatialMéxicoes_ES
dc.creatorde la Colina Flores, Federico-
dc.creatorRodríguez Frausto, Heriberto-
dc.creatorde la Colina García, Tzitzi Tonali-
dc.date.accessioned2022-02-01T22:57:15Z-
dc.date.available2022-02-01T22:57:15Z-
dc.date.issued2022-01-31-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2594-0449es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2888-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-8-
dc.descriptionThis work is dedicated to justify the application of the structural principles of the activity theory, to the training of competent veterinarians and zootechnicians. First, the application of activity theory as a tool to study or undertake any type of human activity is justified. Second, needs are posited as instigators of any human activity. And, third, the application of the principles of unity of consciousness and activity, object orientation, mediation and hierarchical structure of activity, to veterinary education, is demonstrated and exemplified.es_ES
dc.description.abstractEste trabajo está dedicado a justificar la aplicación de los principios estructurales de la teoría de la actividad, a la formación de veterinarios y zootecnistas competentes. En primer lugar, se justifica la aplicación de la teoría de la actividad como herramienta para estudiar o emprender cualquier tipo de actividad humana. En segundo lugar, se postula a las necesidades como incitadoras de cualquier actividad humana. Y, en tercer lugar, se demuestra y ejemplifica la aplicación de los principios de unidad de conciencia y actividad, orientación a objetos, mediación y estructura jerárquica de la actividad, a la educación veterinaria.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE ZACATECASes_ES
dc.relationhttp://www.filha.com.mx/publicaciones/edicion/2022-01/aplicacion-de-los-principios-de-la-teoria-de-la-actividad-a-la-educacion-veterinaria-por-federico-de-la-colina-flores-heriberto-rodriguez-frausto-y-tzitzi-tonali-de-la-colina-garciaes_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceRevista Digital FILHA. Ene-jul 2022. Año 17. Núm. 26, pp. 1-22es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherTeoría de la actividades_ES
dc.subject.otherconciencia y actividades_ES
dc.subject.otherorientación a objetoses_ES
dc.subject.otherprincipio de mediaciónes_ES
dc.subject.otherestructura jerárquica de la actividades_ES
dc.subject.otherActivity theoryes_ES
dc.subject.otherawareness and activityes_ES
dc.subject.otherobject orientationes_ES
dc.subject.otherprinciple of mediationes_ES
dc.subject.otherhierarchical structure of activityes_ES
dc.titleAplicación de los principios de la teoría de la actividad a la educación veterinariaes_ES
dc.title.alternativeApplication of the principles of activity theory to veterinary educationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
heriberto.pdf285,6 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons