Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1575
Title: La convivencia inclusiva: el nuevo horizonte de la inclusión educativa
Authors: Magallanes Delgado, María del Refugio
Gutiérrez Hernández, Norma
Rodríguez González, Josefina
Issue Date: 2018
Publisher: Secretaría de Educación de Veracruz
Abstract: En México, la gestión de la convivencia escolar desde la escuela pública se volvió parte sustantiva de las políticas educativas en los albores del siglo XXI. Se analizan la emocionalidad y la otredad como fundamentos de la convivencia inclusiva y se pondera la escuela como comunidad donde se puede hacer realidad el pleno respeto de las varias identidades y la diversidad. La educación inclusiva tiene dos quehaceres importantes, el primero: el descubrimiento del otro y segundo, el autodescubrimiento para estar en condiciones reales para ponerse en el lugar de los demás y comprender sus reacciones.
Description: In Mexico, the management of school coexistence since public school became a substantive part of education policies at the dawn of the 21st century. Emotionality and otherity are analyzed as the foundations of inclusive coexistence and the school is weighted as a community where full respect for the various identities and diversity can be realized. Inclusive education has two important chores, the first: the discovery of the other and second, self-discovery to be in real condition to put themselves in the shoes of others and understand their reactions.
URI: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1575
https://doi.org/10.48779/p3w9-bx57
ISSN: 2448-6108
Other Identifiers: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ART CONVIVENCIA _INCLUSIVA 2018.pdf225,04 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons