Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1575
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor240571es_ES
dc.contributor333459es_ES
dc.contributor254157es_ES
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0002-7306-1950-
dc.coverage.spatialMéxicoes_ES
dc.creatorMagallanes Delgado, María del Refugio-
dc.creatorGutiérrez Hernández, Norma-
dc.creatorRodríguez González, Josefina-
dc.date.accessioned2020-04-11T19:58:30Z-
dc.date.available2020-04-11T19:58:30Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2448-6108es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1575-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48779/p3w9-bx57-
dc.descriptionIn Mexico, the management of school coexistence since public school became a substantive part of education policies at the dawn of the 21st century. Emotionality and otherity are analyzed as the foundations of inclusive coexistence and the school is weighted as a community where full respect for the various identities and diversity can be realized. Inclusive education has two important chores, the first: the discovery of the other and second, self-discovery to be in real condition to put themselves in the shoes of others and understand their reactions.es_ES
dc.description.abstractEn México, la gestión de la convivencia escolar desde la escuela pública se volvió parte sustantiva de las políticas educativas en los albores del siglo XXI. Se analizan la emocionalidad y la otredad como fundamentos de la convivencia inclusiva y se pondera la escuela como comunidad donde se puede hacer realidad el pleno respeto de las varias identidades y la diversidad. La educación inclusiva tiene dos quehaceres importantes, el primero: el descubrimiento del otro y segundo, el autodescubrimiento para estar en condiciones reales para ponerse en el lugar de los demás y comprender sus reacciones.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherSecretaría de Educación de Veracruzes_ES
dc.relationwww.revsitakonesis.com/wpcontent/uploands/Segundo-Coloquio-Nacional-de-Cuerpos-Acad%C3%A9micos.pdfes_ES
dc.relation.isbasedonInvestigación Educativaes_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceKinesis Revista Veracruzana de Investigación Docente, Vol. 3, No 3, septiembre 2017es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherotredad y emocionalidades_ES
dc.subject.otherconvivencia escolares_ES
dc.subject.otherinclusión educativaes_ES
dc.titleLa convivencia inclusiva: el nuevo horizonte de la inclusión educativaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ART CONVIVENCIA _INCLUSIVA 2018.pdf225,04 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons