Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/687
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor120243es_ES
dc.contributor.other0000-0001-5371-6676es_ES
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0001-5371-6676-
dc.creatorRuvalcaba Arredondo, Leonel-
dc.creatorCarmona, Eduardo Alejandro-
dc.creatorPérez Veyna, Oscar-
dc.creatorTorres Cosío, Verónica-
dc.date.accessioned2019-02-27T19:07:07Z-
dc.date.available2019-02-27T19:07:07Z-
dc.date.issued2019-01-01-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2357-4933es_ES
dc.identifier.issn0121-5698es_ES
dc.identifier.urihttp://localhost/xmlui/handle/20.500.11845/687-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48779/vzn7-ye78-
dc.descriptionThe relationship between smartphones , WhatsApp, Facebook and students of the upper secondary level is evident, something that should be taken into account is the profile and the academic area in which students are trained. The present exploratory research looks for the correlation that exist between the use that the students of preparatory level give, with the applications WhatsApp and Facebook. A quantitative structured survey was applied to 228 students of Program II of the UAPUAZ and the data obtained thorough the Chi Square method and Correlation Coeficient Pearson were correlated by means of cross SPSS tables. It is concluded that students who are trained in the economic -administrative area give greater use of these applications inside the classroom.es_ES
dc.description.abstractLa relación entre los teléfonos inteligentes, WhatsApp , Facebook y los estudiantes del nivel medio superior es evidente, algo que se debe tener en cuenta es el perfil y el área académica en la que se forman los alumnos. La presente investigación exploratorio, busca la correlación que existe entre el uso que dan los estudiantes de nivel preparatoria , con las aplicaciones de WhatsApp y Facebook. Se aplicó una encuesta estructurada a 228 estudiantes del programa II de la UAPAUAZ y se correlacionaron los datos obtenidos a través de la prueba de Chi-cuadrada y el coeficiente de correlación de Pearson, por medio de tablas cruzadas generadas por el paquete SPSS. Se concluye que los estudiantes que se forman en el área económico administrativa dan un mayor uso a estas aplicaciones al interior del aula de clases.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia- Manizaleses_ES
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/novum/article/view/73101/69121es_ES
dc.relation.ispartofhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/novum/article/view/73101es_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.sourceNOVUM, revista de Ciencias Sociales Aplicadas, Vol. 1, No. 9, enero 2019.es_ES
dc.subject.classificationCIENCIAS SOCIALES [5]es_ES
dc.subject.otherComunicación masivaes_ES
dc.subject.otherMedios masivoses_ES
dc.subject.otherTecnología de la informaciónes_ES
dc.subject.otherEstudiante de preparatoriaes_ES
dc.titlePerfil estudiantil: Uso de WhatsApp y Facebookes_ES
dc.title.alternativeStudy profile; use of WhatsApp and Facebookes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Estudios del Desarrollo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Publicación WhatsApp y Facebook Leonel.pdfInvestigación aplicada852,65 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons