Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor1146960en_US
dc.contributor.advisorMarco Antonio Salas Luévanoen_US
dc.contributor.advisorAntonio Alanís Huertaen_US
dc.coverage.spatialGlobalen_US
dc.creatorDurán Armas, Liliana Nohemi-
dc.date.accessioned2024-06-19T15:33:42Z-
dc.date.available2024-06-19T15:33:42Z-
dc.date.issued2023-11-08-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3589-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-408-
dc.descriptionThe objective of this research work was to "determine the impact of social representation on the quality of the production of texts by students and teachers in a postgraduate course at UADS/UAZ". The applied methodology was mixed (quantitative - qualitative), descriptive - comparative, non-probabilistic sampling was used for convenience to 37 students and 16 teachers in front of a group, belonging to the MIHE. The applied instruments are made up of Likert and complemented questions, designed in Google Forms, sent by email, answered and returned by the same route for their respective treatment with Excel. The results show students and teachers with different production of texts; The former produce essays following APA standards, to meet the evaluation requirements of seminars or courses, as well as summaries. The students produce essays and reports as a tool for understanding the texts read, while the articles, in this case, present a low tendency and little incidence. In the case of teachers, the writing of articles, essays and books for publication predominates, following the requirements and standards of prestigious national and international publishers. It is concluded that the academic production by students and teachers is diversified, emphasizing that, in the production of the former, the elaboration of the essay stands out; and in the latter, high-quality written production, as the result of experience and compliance with requirements for evaluation from various institutions. The most important writings of teachers are indexed as evaluable in different organizations, SNI, PRODEP Profile, CA, among others; While, the elaboration of books is low due to the high economic costs of production and publication.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de este trabajo de investigación consistió en, “determinar el impacto de la representación social en la calidad de la producción de textos de estudiantes y docentes en un posgrado de la UADS/UAZ”. La metodología aplicada fue mixta (cuanti – cualitativa), descriptiva–comparativa, se utilizó el muestreo no probabilístico por conveniencia a 37 estudiantes y 16 docentes frente a grupo, pertenecientes a la MIHE. Los instrumentos aplicados se conforman por preguntas Likert y complementadas, diseñados en Google Forms, enviados por email, contestados y regresados por la misma vía para su tratamiento respectivo con Excel. Los resultados muestran a estudiantes y docentes con producción de textos diferentes; los primeros, producen ensayos siguiendo las normas APA, para cumplir con requisitos de evaluación de seminarios o cursos, así como resúmenes. Los estudiantes producen ensayos y reportes como herramienta de comprensión de los textos leídos, mientras que los artículos, en este caso, presentan baja tendencia y poca incidencia. En el caso de los docentes predomina la escritura de artículos, ensayos y libros para su publicación, siguiendo los requisitos y normas de editoriales de prestigio nacional e internacional. Se concluye que la producción académica por estudiantes y docentes es diversificada, subrayando que, en la producción de los primeros, sobresale la elaboración del ensayo; y en los segundos, la producción escrita de alta calidad, como el resultado de la experiencia y el cumplimento de requisitos para evaluación de diversas instituciones. Los escritos más importantes de los docentes son indexados como evaluables en diferentes organismos, SNI, Perfil PRODEP, CA, entre otros; mientras que, la elaboración de libros es baja debido a los altos costos económicos de producción y publicación.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma De Zacatecasen_US
dc.relation.isbasedonMaestra En Investigaciones Humanísticas Y Educativasen_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.rightsAttribution-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/*
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]en_US
dc.subject.otherPosgradoen_US
dc.subject.otherdocentesen_US
dc.subject.otherestudiantesen_US
dc.subject.otherproducción de textosen_US
dc.subject.otherrepresentación socialen_US
dc.titleLa calidad de la producción de textos y su representación social: el caso de un posgrado de la UADS /UAZen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Inv. Humanísticas y Educativas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Durán Armas Liliana Nohemí.pdfTesis maestría2,64 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons