Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3520
Title: Aprendizaje convergente en humanidades y educación a través de ticc, la apuesta por el modelo Interfaz
Authors: Pesci Gaytan, Ernesto
Issue Date: 30-Jan-2013
Publisher: Universidad Autónoma del Estado de México
Abstract: Esta colaboración está orientada a la apertura del pensamiento educativo humanista para que confluya con los conceptos fundamentales del cambio tecnológico en una relación nueva, fecunda, sin prejuicios, que permita arribar a una síntesis integradora de formas diversas de entender el conocimiento, consideradas irreconciliablemente opuesta en el pasado, como lo fueron la cibernética, por un lado, y la tradición bibliófila, por otro, para refuncionalizar el saber educativo y comunicativo en la circunstancia presente y en la proyección de su desarrollo.
Description: This collaboration is aimed at opening up thinking humanistic educational so that it converges with the concepts fundamentals of technological change in a new relationship, fruitful, without prejudice, that allows us to arrive at an integrative synthesis of diverse ways of understanding knowledge, considered irreconcilably opposed in the past, as were the cybernetics, on the one hand, and the bibliophile tradition, on the other, to refunctionalize educational and communicative knowledge in the circumstance present and in the projection of its development.
URI: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3520
http://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-351
ISBN: 978-607-422-417-7
Other Identifiers: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
psicologiaeducativa-uaem.pdf2,71 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons