Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3151
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor979712en_US
dc.contributor.advisorElsa Leticia García Argüellesen_US
dc.contributor.authorMaría Rita Vega Baezaen_US
dc.coverage.spatialGlobalen_US
dc.creatorFlores Torres, Mariana Aracely-
dc.date.accessioned2023-02-10T19:32:43Z-
dc.date.available2023-02-10T19:32:43Z-
dc.date.issued2021-12-06-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3151-
dc.descriptionTo read the writer Ana Clavel is not a simple task, it is to plunge into the terrain of uncertainty, transgression and eroticism. uncertainty, transgression and eroticism. There are no certainties in her work, but rather transformations that are born from a playful experience through words. Everything revolves around the insinuation, the mysterious, when the author builds intrigues with her novels intrigues with her novels, short stories, essays and articles, which form the representation of the darker side of her the representation of the darkest side of the human being, the desire, which is veiled in the shadows, the which is veiled in the shadows, those very close to crime. Desire cannot be or perceive with the naked eye, but it is present in each of his novels, guiding the will of the reader novels, it guides the will of her characters and, in the same way, that of the reader when presenting a character such as Artemisa. character like Artemis, who is an ambiguous being and, at the same time, the protagonist of the protagonist of El amor es hambre, the text on which I will base this research. present research.en_US
dc.description.abstractLeer a la escritora Ana Clavel no es una tarea sencilla, es hundirse en el terreno de la incertidumbre, la transgresión y el erotismo. No hay certezas en su obra, sino transformaciones que nacen de una experiencia lúdica a través de las palabras. Todo gira alrededor de la insinuación, de lo misterioso, cuando la autora va construyendo intrigas con sus novelas, cuentos, ensayos y artículos, los cuales configuran la representación del lado más oscuro del ser humano, el deseo, el cual queda velado entre las sombras, aquellas muy cercanas al crimen. El deseo no se puede palpar o percibir a simple vista, pero está presente en cada una de sus novelas, va guiando la voluntad de sus personajes y, de igual forma, la del lector al presentar a un personaje como Artemisa, quien es un ser ambiguo y, al mismo tiempo, la protagonista de El amor es hambre, texto con el cual sustentaré la presente investigación.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecasen_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.rightsAttribution-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/*
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]en_US
dc.subject.otherFeminismoen_US
dc.subject.otherIdentidaden_US
dc.subject.othernarrativaen_US
dc.subject.othernovelaen_US
dc.titleCartografía del deseo en la novela el amor es hambre de Ana Clavelen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Inv. Humanísticas y Educativas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UAZ Docencia Tesis-Mariana Aracely Flores Torres.pdfTesis3,2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons