Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3064
Title: Pedagogía museal: el museo como recurso pedagógico en la Educación Básica. Estudio de caso en las ciudades de Zacatecas y Guadalupe, Zac., México. 2018-2020
Authors: Brianda Berenice, Herrera Jiménez
Issue Date: 21-Jun-2022
Publisher: Universidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas"
Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología
Abstract: El objetivo de esta investigación es analizar al museo como recurso pedagógico en Educación Básica a partir de los Planes y Programas establecidos por la Secretaría de Educación Pública, tomando como estudio de caso a los museos de las ciudades de Zacatecas y Guadalupe, Zac., México; asimismo, observar el rol de los agentes educativos desde el referente teórico-metodológico de la pedagogía museal. La metodología es interpretativa-cualitativa, mediante el estudio de caso. Las conclusiones sostienen que la pedagogía museal es un paradigma para revalorar a los museos y los agentes educativos, e innovar los planes y programas educativos de los museos.
Description: The objective of this research is to analyze the museum as a pedagogical resource in Basic Education based on the Plans and Programs established by the Ministry of Public Education, taking as a case study the museums of the cities of Zacatecas and Guadalupe, Zac., Mexico; Likewise, observe the role of educational agents from the theoretical-methodological reference of museum pedagogy. The methodology is interpretative-qualitative, through the case study. The conclusions hold that museum pedagogy is a paradigm to revalue museums and educational agents, and innovate educational plans and programs of museums.
URI: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3064
http://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-171
Other Identifiers: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tesis Brianda Berenice Herrera Jiménez. MEDPD UAZ.pdf6,08 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons