Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2940
Title: Escuela Primaria Federal “México” de Río Grande, Zacatecas. Estudio de caso sobre la incidencia de la política educativa en materia de inclusión, Ciclo 2019-2020.
Authors: Gámez Medina, Citlalli Itzamara
Issue Date: 17-Dec-2021
Publisher: Universidad Autónoma de Zacatecas
Abstract: En esta investigación se analizan las Políticas Públicas de la Educación en México y el surgimiento de la nación mexicana en referencia a la educación igualitaria desde el siglo XIX hasta la primera mitad del siglo XX. Posteriormente, se conduce a la reflexión de diversas reformas educativas federales y estatales vinculadas a la inclusión educativa. Finalmente, se hace un análisis de la información proporcionada por las entrevistas realizadas al profesorado del aula regular y al equipo de USAER y la incidencia de la política educativa inclusiva en la Escuela Federal “México” de Francisco García Salinas, Río Grande, Zacatecas.
Description: In this research, we analyze the Public Policies of Education in Mexico and the emergence of the Mexican nation in reference to egalitarian education from the 19th century to the first half of the 20th. Subsequently, it leads to the reflection of various federal and state educational reforms linked to educational inclusion. Finally, an analysis is made of the information provided by the interviews with the regular classroom teachers and the USAER team, and the incidence of the inclusive educational policy in the "Mexico" Federal School, Francisco García Salinas in Río Grande, Zacatecas.
URI: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2940
http://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-59
Other Identifiers: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tesina Citlalli Itzamara Gámez Medina.pdf1,56 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons