Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1861
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor458592es_ES
dc.contributor429188es_ES
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0002-0810-8919-
dc.contributor.other0000-0002-0810-8919-
dc.coverage.spatialGlobales_ES
dc.creatorSoto Bañuelos, Efraín-
dc.creatorCapetillo Medrano, Carla Beatriz-
dc.date.accessioned2020-04-29T16:40:13Z-
dc.date.available2020-04-29T16:40:13Z-
dc.date.issued2020-02-01-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn1665-7527es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1861-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48779/ngcr-tt39-
dc.descriptionThe exercise of a professional career was the cusp of a school year of several years, developing and maintaining a job to exercise it from the knowledge acquired in both the theoretical and practical aspects and skills was relatively simple, and then retire and enjoy an income Monthly decorous. At present, the new labor dynamic, of “social security” and even of education, poses new horizons as well as complex challenges to face and solve. Analyze how these new rules impact on individuals, their families and social relationships, is the primary objective of this work, which seeks to unravel what are the practices that the market modifies in the workplace and the mechanisms they use from of forgetting the interests of the individuals and exalting the profits of the companies, at the cost of the benefits or rights that as a worker or employee were acquired by union achievements.es_ES
dc.description.abstractEl ejercicio de una carrera profesional era la cúspide de un recorrido escolar de varios años, desarrollar y mantener un trabajo para ejercerlo desde el conocimiento adquirido tanto en el aspecto teórico como práctico y de habilidades resultaba relativamente sencillo, para después jubilarse y gozar de un ingreso mensual decoroso. En la actualidad, la nueva dinámica laboral, de “seguridad social” e incluso de la educación, plantea nuevos horizontes así como retos complejos a enfrentar y resolver. Analizar cómo éstas nuevas reglas impactan en los individuos, sus familias y las relaciones sociales, es el objetivo primordial del presente trabajo, en el que se busca desentrañar cuáles son las prácticas que el mercado modifica en el ámbito laboral y los mecanismos que utilizan a partir de olvidar los intereses de los individuos y enalteciendo las ganancias de las empresas, a costa de los beneficios o derechos que como trabajador o empleado se adquirieron por logros sindicales.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRevista Mexicana de Orientación Educativaes_ES
dc.relationhttps://drive.google.com/file/d/1QwT-Z0hRfWSECDhfZPsb2zSzLx6nfnP4/viewes_ES
dc.relation.ispartofhttp://remo.ws/remo-38/es_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourceRevista Mexicana de Orientación Educativa Vol. 17, No. 38, pp. 1-14es_ES
dc.subject.classificationCIENCIAS SOCIALES [5]es_ES
dc.subject.otherOrientación vocacional y profesionales_ES
dc.subject.otherAbanico profesiográficoes_ES
dc.subject.otherÉticaes_ES
dc.titleÉtica y orientación profesionales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Preparatoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SotoB.Efraín.pdfÉtica y orientación profesional509,31 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons