Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1584
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor240571es_ES
dc.contributor333459es_ES
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0002-7306-1950-
dc.coverage.spatialMéxicoes_ES
dc.creatorMagallanes Delgado, María del Refugio-
dc.creatorGutiérrez Hernández, Norma-
dc.date.accessioned2020-04-11T20:17:29Z-
dc.date.available2020-04-11T20:17:29Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.isbn978-607-9455-87-3es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1584-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48779/bcn1-1r73-
dc.descriptionIt takes stock of the postgraduate professionalizing of Learning of History in Zacatecas from 2011-2018, period in which it was in force in the Academic Unit of Higher Teaching of the Autonomous University of Zacatecas (UAZ). The graduate opened six generations with a tuition that gradually increased and changed from an initial student with initial history training to a student graduate of humanities, education and social sciences. This transition led to a coexistence between educational research and interventions for the teaching of history, the history of education, institutions and case studies based on the problems generated by the implementation of school disciplines, educational reforms, teaching evaluation and curriculum adaptation, among others. The interdisciplinaryness in the initial training of the student generated a double academic effort by the graduate teaching collective: to guide contemporary research on education and other training fields, and to sustain the lines of generation of knowledge of the Academic Corps "Teaching and dissemination of history" together with specialized projects in the history of education, film and city in the nineteenth-twentieth centuries.es_ES
dc.description.abstractSe hace un balance del posgrado profesionalizante de Aprendizaje de la Historia en Zacatecas de 2011-2018, periodo en el que estuvo vigente en la Unidad Académica de Docencia Superior de la Universidad Autónoma de Zacatecas (UAZ). El posgrado abrió seis generaciones con una matrícula que se incrementó y cambio gradualmente de un alumnado con formación inicial en historia a un estudiantado egresado de áreas de las humanidades, educación y ciencias sociales. Esa transición propició una coexistencia entre las investigaciones e intervenciones educativas para la enseñanza de la de historia, de la historia de la educación, de las instituciones y estudios de caso a partir de la problemática que genera la implementación de las disciplinas escolares, las reformas educativas, la evaluación docente y la adaptación curricular, entre otros. La interdisciplinariedad en la formación inicial del estudiantado generó un doble esfuerzo académico por parte del colectivo docente del posgrado: orientar investigaciones contemporáneas sobre la educación y otros campos formativos, y sostener las líneas de generación del conocimiento del Cuerpo Académico “Enseñanza y difusión de la Historia” junto con los proyectos especializados de historia de la educación, cine y ciudad en los siglos XIX-XX.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherTaberna Libraria Editoreses_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourcePercepciones sobre la educación. Una mírada desde la psicología, Sonia Villagrán Rueda, Mónica Rodríguez Ortíz, David Jasso Velázquez y Maria Dolores Aldaba Andrade (Coordinadores), 2017, pp. 197-200es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherProfesionalización de la docenciaes_ES
dc.subject.otherAprendizaje de la historiaes_ES
dc.titleAprender habilidades socioemocionales en la escuela: Otredad, violencias y convivencia en Méxicoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CAP APRENDER HABILIDADES 2019.pdf1,9 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons