Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1254
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor737274es_ES
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0001-5389-574X-
dc.contributor.other0000-0001-5389-574X-
dc.coverage.spatialZacatecases_ES
dc.creatorRodríguez Ortíz, Mónica-
dc.creatorGonzález Betanzos, Fabiola-
dc.creatorVillagrán Rueda, Sonia-
dc.creatorJasso Velázquez, David-
dc.creatorAldaba Andrade, María Dolores-
dc.date.accessioned2019-10-30T19:05:12Z-
dc.date.available2019-10-30T19:05:12Z-
dc.date.issued2017-01-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2448-7007es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1254-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48779/gkp0-ab47-
dc.descriptionThis article comes off from a reserch carried out with students from the Bachelor in psychology of the Autonomous University from Zacatecas, genereation 2009-2014. The main target was to analize the variables: admission profile, learning styles and the average at the and of the career. The simple consisted of the 106 students. The study was oriented with a quantitative-correlational approach, of transational cohorte. From the proyect was analized the questionnaire from Honey and Alonso about the learning styles (CHAEA), used in the admission process from this generation in order to know that admission profile from the candidates of the mentioned generation. The analisis was performed by and stadistic test X2, to fine the correlation among that variables: admission profile, learning styles and average. Within that main outcomes was found that doesn´t exist significant correlation between that school performance of the university students and their learning styles.es_ES
dc.description.abstractEl presente articulo se desprende de la investigación realizada con estudiantes de la licenciatura en psicología de la Universidad Autónoma de Zacatecas, generación 2009-2014. El objetivo principal fue analizar las variables: perfil de ingreso, estilos de aprendizaje y el promedio al finalizar la carrera. La muestra consto de 106 estudiantes. El estudio se oriento con un enfoque cuantitativo-correlacional, de cohorte transeccional. Del proyecto se analizo El Cuestionario de Honey y Alonso de los Estilos de Aprendizaje (CHAEA), utilizado en el proceso de admisión de esa generación para conocer el perfil de ingreso de los aspirantes. El análisis se realizo por medio de la prueba estadística X2, para hallar la correlación de las variables: perfil de ingreso, estilos de aprendizaje y promedio. Dentro de los principales resultados se encontró que no existe correlación significativa con el rendimiento escolar de los universitarios y su estilo de aprendizaje.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherTheorema Revista Científicaes_ES
dc.relationhttps://docs.wixstatic.com/ugd/38df4a_2fa39bd4a9da412aa857eb72b489f284.pdfes_ES
dc.relation.ispartofhttps://utcjtheorema.wixsite.com/inicio/enero-junio-2017es_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.sourceRevista científica Theorema. No. 05, pp. 40-45.es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherperfil de ingresoes_ES
dc.subject.otherrendimiento escolares_ES
dc.subject.otherestilos de aprendizajees_ES
dc.titlePerfil de Ingreso, Rendimiento Escolar y Estilos de Aprendizaje, en Educación Superiores_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Psicología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
38df4a_2fa39bd4a9da412aa857eb72b489f284.pdfPerfil de Ingreso, Rendimiento Escolar y Estilos de Aprendizaje, en Educación Superior8,29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons