Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1207
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor821229es_ES
dc.contributor.advisorLeticia Sosa Guerreroes_ES
dc.coverage.spatialZacatecas, Méxicoes_ES
dc.creatorArteaga Villagrana, Miriam Susana-
dc.date.accessioned2019-10-11T15:05:03Z-
dc.date.available2019-10-11T15:05:03Z-
dc.date.issued2018-09-22-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1207-
dc.descriptionIn this document we show an advance of the (re) construction of items, obtained from a first approach, insofar as the use of the specialized knowledge of the teacher of mathematics within the classroom, in particular on the topic of multiplication of polynomials. This research is qualitative, in which a high school math teacher participates, we analyze his work in the classroom and compare it with the subdomains of Mathematics Teacher’s Specialised Knowledge (MTSK). Obtaining finally a first proposal of articles that give account of the specialized knowledge of the teacher of baccalaureate that puts in action in the practice in front of group.es_ES
dc.description.abstractEn este documento mostramos un avance de la (re)construcción de ítems, obtenidos de un primer acercamiento en cuanto a cómo evaluar usando el conocimiento especializado del profesor de matemáticas dentro del aula, en particular sobre el tema multiplicación de polinomios. Esta investigación es de tipo cualitativa, en la que participa un profesor de matemáticas de nivel bachillerato, analizamos su quehacer en el aula y lo comparamos con los subdominios del Mathematics Teacher’s Specialised Knowledge (MTSK). Obteniendo finalmente una primera propuesta de ítems que dan cuenta del conocimiento especializado del profesor de bachillerato que pone en acción en la práctica frente a grupo.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecases_ES
dc.relation.isbasedonMaestría en Matemática Educativa con Orientación en el Nivel Bachilleratoes_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherítems específicoses_ES
dc.subject.otherevaluación del profesores_ES
dc.subject.otherprofesor de matemáticases_ES
dc.titlePropuesta de ítems específicos para evaluar dentro del aula a un profesor de matemáticas de bachilleratoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
Appears in Collections:*Tesis*-- UA Matemáticas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018 Arteaga, M.S..pdfTesis de Arteaga 20182,54 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons