Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1039
Title: Uso de las tic en el estudio del derecho penal
Other Titles: Itc usage in the study of criminal law
Authors: Gaytán Martínez, Abigail
Pérez Pinto, Jorge Alberto
Martínez Ponce, Iván Noé
Caamal Torres, Francisco Javier Itzamna
Issue Date: 7-May-2019
Publisher: Universidad Nacional Autónoma de México
Abstract: La educación en el mundo actual requiere de sistemas teóricos y tecnológicos que permitan una acción comunicativa eficiente. En este tenor de ideas, las tecnologías se presentan como herramienta con alto valor de información y de comunicación. Así, éstas y, en particular, su empleo reflexivo, se convierten en valores de uso y cambio que permiten al proceso de enseñanza-aprendizaje convertirse en un proceso dinámico y autorregulable. En este artículo se presenta una experiencia del uso de las tecnologías de la información y la comunicación (tic) para la enseñanza del derecho penal sustantivo y adjetivo.
Description: Education in today’s world requires theoretical and technological systems that allow an efficient communicative action. In this tenor of ideas, technologies are presented as a tool with a high value for information and communication. Thus, technologies, in particular their reflective use, become values of use and change that allow the teaching-learning process to become a dynamic and self-regulating process. This article presents an experience of the use of information and communication technologies (itc) for the teaching of substantive and adjective criminal law.
URI: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1039
ISSN: 1607-6079
Other Identifiers: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Derecho

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
v20_n3_a9_Uso-de-las-TIC-en-el-estudio-del-derecho-penal.pdfTIC DERECHO PENAL1,34 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons