Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/955
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor391352es_ES
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0002-0547-493X-
dc.coverage.spatialZacatecas, Méxicoes_ES
dc.creatorGarcía Sánchez, María Dolores-
dc.date.accessioned2019-04-11T18:20:10Z-
dc.date.available2019-04-11T18:20:10Z-
dc.date.issued2008-01-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn0185-1594es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/955-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48779/7bzs-3p25-
dc.descriptionThe present study is based on the importance of understanding students’ expectancies, previous knowledge, motivations, and attitudes toward the course of History of Psychology, in order to allow the teacher to organize the course in the best possible way. A questionnaire was adapted and applied to a group of 270 subjects that would take the course in the first semester of the Psychology program in a public university. The results show the students’ confusion about their expectancies, and the specific benefits that such course can provide for them.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio parte de la importancia de conocer las expectativas, conocimientos previos, motivaciones y actitudes de los estudiantes ante la asignatura de Historia de la Psicología, a fin de que el docente pueda conducir el curso de forma óptima. Se realizó la adaptación de un cuestionario y se aplicó a una muestra de 270 sujetos que cursarían la asignatura en el primer semestre de la licenciatura en Psicología de una universidad pública. Los resultados indican la confusión de los estudiantes sobre sus expectativas y lo que específicamente puede brindarles la asignatura mencionada.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherConsejo Nacional para la Enseñanza en Investigación en Psicología A.C.es_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceEnseñanza e Investigación en Psicología, vol. 13, núm. 1, enero-junio, 2008, pp. 15-26es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherExpectativases_ES
dc.subject.otherMotivaciónes_ES
dc.subject.otherHistoria de la Psicologíaes_ES
dc.subject.otherExpectationses_ES
dc.subject.otherMotivationes_ES
dc.subject.otherHistory of Psychologyes_ES
dc.titleExpectativas de los estudiantes ante la asignatura de historia de la psicologíaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Psicología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Expectativas de los estudiantes ante la asignatura de historia de la psicología.pdf216,22 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons