Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/4036
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor874671en_US
dc.contributor.advisorMaría del Carmen Fernández Galán Montemayoren_US
dc.contributor.advisorMaría Isabel Terán Elizondoen_US
dc.contributor.advisorSalvador Alejandro Lira Saucedoen_US
dc.coverage.spatialGlobalen_US
dc.creatorBadillo Reyes, Ana Valeria-
dc.date.accessioned2025-11-27T18:34:18Z-
dc.date.available2025-11-27T18:34:18Z-
dc.date.issued2019-10-17-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/4036-
dc.descriptionCurrently, literacy skills are fundamental to the development of education in the 21st century. Literature has been included among the subjects related to language and communication, sometimes as a field, topic, or block, and sometimes as a subject in itself, in which the skills of reading comprehension, critical thinking, and conceptual ideas are developed in relation to the decoding of codes with different meanings. The teaching and usefulness of literature in education is, although necessary, still open to dialogue and discussion in many ways. It reveals, in addition to the levels of language, the face of the “I” as a being in the world. Therefore, the works presented must be sufficiently appealing and interesting to capture the interest of the student reader and hold their attention, in order to determine whether the literary works proposed to the child create a genuine interest in reading or are merely a means of fulfilling a requirement in the educational plan.en_US
dc.description.abstractEn la actualidad la competencia de la lectoescritura es fundamental en el desarrollo de la Educación en el siglo XXI. Dentro de las asignaturas que tienen que ver con el Lenguaje y la Comunicación se ha inscrito la Literatura, en algunas veces como ámbito, tema o bloque, en otros como materia en sí, en la cual se desarrollan las competencias de comprensión lectora, pensamiento crítico e ideas conceptuales con relación a la decodificación de códigos con diversos sentidos. La enseñanza y utilidad de la Literatura en la educación es, si bien necesaria, aún con avenidas de diálogo y discusión en múltiples sentidos. Devela, además de los niveles del lenguaje, el rostro del “Yo”, como ser en el mundo. De tal manera, que las obras que se presentan deben ser lo suficiente llamativas e interesantes para que capte el gusto del estudiante lector y se retenga su atención y poder vislumbrar si, realmente, gracias a las obras literarias que se le proponen al infante, estas crean un verdadero interés por la lectura o sólo se busca cumplir con un requisito en el plan educativoen_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecasen_US
dc.relation.isbasedonMaestra en Investigaciones Humanísticas y Educativasen_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.rightsAttribution-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/*
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]en_US
dc.subject.othercompetenciaen_US
dc.subject.otherlectoescrituraen_US
dc.subject.otherliteraturaen_US
dc.subject.othereducaciónen_US
dc.titleFantasmas de papel: la función social y el miedo en la literatura de terror infantilen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Inv. Humanísticas y Educativas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ana valeria badillo.pdfTesis3,1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons