Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/4008Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor | 1152854 | en_US |
| dc.contributor.advisor | Irma Faviola Castillo Ruiz | en_US |
| dc.contributor.author | Beatriz Marisol García Sandoval | en_US |
| dc.coverage.spatial | Concepción del Oro, Zacatecas, México | en_US |
| dc.coverage.spatial | 2021-2023 | en_US |
| dc.creator | Francisco Alonso, Medina Bañuelos | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-09T15:39:54Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-09T15:39:54Z | - |
| dc.date.issued | 2024-07-03 | - |
| dc.identifier | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en_US |
| dc.identifier.uri | http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/4008 | - |
| dc.description | Mexico has policies in place to protect cultural identities and heritage; however, there is little connection between researchers specializing in this area and the public. Therefore, it is necessary to develop strategic heritage education projects within the education system. The objective of this research is to present the results of an educational intervention implemented in the History of Mexico course (2021-2022 school year) to promote the appreciation of archaeological and historical heritage at a state high school in a mining municipality in the state of Zacatecas. The methodology was qualitative. The results demonstrate the effectiveness and relevance of the implemented strategies. | en_US |
| dc.description.abstract | México cuenta con políticas para proteger las identidades y patrimonios culturales, sin embargo, existe poca vinculación entre las y los investigadores especialistas en el tema con la sociedad; por ello, es necesario generar desde el sistema educativo proyectos estratégicos de educación patrimonial. El objetivo de esta investigación es mostrar resultados de una intervención educativa implementada en la asignatura de Historia de México (ciclo escolar 2021-2022), para la valoración del patrimonio arqueológico e histórico en una Preparatoria Estatal de un municipio minero del estado de Zacatecas. La metodología fue cualitativa. Los resultados muestran la eficacia y pertinencia de las estrategias implementadas. | en_US |
| dc.language.iso | spa | en_US |
| dc.publisher | Universidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas" | en_US |
| dc.relation.isbasedon | Maestría en Educación y Desarrollo Profesional Docente | en_US |
| dc.relation.uri | generalPublic | en_US |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
| dc.subject.classification | CIENCIAS SOCIALES [5] | en_US |
| dc.subject.other | Valoración del patrimonio | en_US |
| dc.subject.other | Patrimonio arqueológico e histórico | en_US |
| dc.subject.other | Historia de México | en_US |
| dc.subject.other | Educación patrimonial | en_US |
| dc.subject.other | Estrategia didáctica | en_US |
| dc.subject.other | Educación Media Superior | en_US |
| dc.title | Valoración del patrimonio arqueológico e histórico en la asignatura de Historia de México mediante estrategias de educación patrimonial en Educación Media Superior. Intervención educativa en la Escuela Preparatoria Estatal “Eulalio Gutiérrez”, de Concepción del Oro, Zacatecas, México (2021-2022). | en_US |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |
| Appears in Collections: | *Tesis*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc. | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| TESIS_FRANCISCO_ALONSO_MEDINA.pdf | 3,93 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License