Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/4008
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor1152854en_US
dc.contributor.advisorIrma Faviola Castillo Ruizen_US
dc.contributor.authorBeatriz Marisol García Sandovalen_US
dc.coverage.spatialConcepción del Oro, Zacatecas, Méxicoen_US
dc.coverage.spatial2021-2023en_US
dc.creatorFrancisco Alonso, Medina Bañuelos-
dc.date.accessioned2025-11-09T15:39:54Z-
dc.date.available2025-11-09T15:39:54Z-
dc.date.issued2024-07-03-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/4008-
dc.descriptionMexico has policies in place to protect cultural identities and heritage; however, there is little connection between researchers specializing in this area and the public. Therefore, it is necessary to develop strategic heritage education projects within the education system. The objective of this research is to present the results of an educational intervention implemented in the History of Mexico course (2021-2022 school year) to promote the appreciation of archaeological and historical heritage at a state high school in a mining municipality in the state of Zacatecas. The methodology was qualitative. The results demonstrate the effectiveness and relevance of the implemented strategies.en_US
dc.description.abstractMéxico cuenta con políticas para proteger las identidades y patrimonios culturales, sin embargo, existe poca vinculación entre las y los investigadores especialistas en el tema con la sociedad; por ello, es necesario generar desde el sistema educativo proyectos estratégicos de educación patrimonial. El objetivo de esta investigación es mostrar resultados de una intervención educativa implementada en la asignatura de Historia de México (ciclo escolar 2021-2022), para la valoración del patrimonio arqueológico e histórico en una Preparatoria Estatal de un municipio minero del estado de Zacatecas. La metodología fue cualitativa. Los resultados muestran la eficacia y pertinencia de las estrategias implementadas.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas"en_US
dc.relation.isbasedonMaestría en Educación y Desarrollo Profesional Docenteen_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subject.classificationCIENCIAS SOCIALES [5]en_US
dc.subject.otherValoración del patrimonioen_US
dc.subject.otherPatrimonio arqueológico e históricoen_US
dc.subject.otherHistoria de Méxicoen_US
dc.subject.otherEducación patrimonialen_US
dc.subject.otherEstrategia didácticaen_US
dc.subject.otherEducación Media Superioren_US
dc.titleValoración del patrimonio arqueológico e histórico en la asignatura de Historia de México mediante estrategias de educación patrimonial en Educación Media Superior. Intervención educativa en la Escuela Preparatoria Estatal “Eulalio Gutiérrez”, de Concepción del Oro, Zacatecas, México (2021-2022).en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS_FRANCISCO_ALONSO_MEDINA.pdf3,93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons