Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/4001
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor1324031en_US
dc.contributor.advisorElizabeth Gómez Rodríguezen_US
dc.coverage.spatialZacatecas, Méxicoen_US
dc.creatorMartínez Escobar, Ma. Guadalupe-
dc.date.accessioned2025-11-06T16:02:28Z-
dc.date.available2025-11-06T16:02:28Z-
dc.date.issued2025-11-05-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/4001-
dc.descriptionTeaching Physics I in the High School traditionally education involves outdated methods for new generations of high school students, especially since they are immersed in the digital age. This means that teachers must seek out new open-access digital tools that can be included in their lesson plans to generate meaningful learning among students. This educational intervention allows for the analysis of an open source program such as GeoGebra to solve vector systems using the graphical method in the subject of Physics. In addition to the above, through this educational intervention, students understand, analyze, and develop digital skills and recognize the importance of studying vectors in everyday life.en_US
dc.description.abstractLa enseñanza de la asignatura de Física I para la Educación Media Superior tradicionalmente implica métodos antiguos para las nuevas generaciones de estudiantes en bachillerato, sobre todo, por estar inmersos en la era digital. Esto implica que las y los docentes busquen nuevas herramientas digitales de acceso abierto que puedan ser incluidas dentro de su plan de clase para generar entre el estudiantado un aprendizaje significativo. Esta intervención educativa permite el análisis de un Open Source como GeoGebra para resolver sistemas vectoriales mediante el método gráfico en la asignatura de Física. Además de lo anterior, el estudiantado a través de esta intervención educativa comprende, analiza y desarrolla habilidades digitales y reconoce la importancia del estudio de los vectores en la vida cotidiana.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecasen_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]en_US
dc.subject.otherOpen Sourceen_US
dc.subject.otherGeoGebraen_US
dc.subject.otherFísicaen_US
dc.subject.otherVectoresen_US
dc.subject.otherBachilleratoen_US
dc.subject.otherPhysicsen_US
dc.subject.otherVectorsen_US
dc.subject.otherHigh Schoolen_US
dc.titleGeogebra como un Open Source en Física I, implementado en el COBAEZ Plantel Pozo de Gamboa, Pánuco, Zacatecasen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MEDPD-Ma._Guadalupe_Martínez_Escobar.pdf14,03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons