Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3592
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor1147948en_US
dc.contributor.advisorDavid Eduardo Rivera Salinasen_US
dc.creatorDíaz Capetillo, Karla María-
dc.date.accessioned2024-06-19T15:45:51Z-
dc.date.available2024-06-19T15:45:51Z-
dc.date.issued2024-02-06-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3592-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-411-
dc.descriptionIn this qualitative research work, the relationship between artistic education and human development will be addressed since art is necessary within the teaching process of primary school children and so that they have their full human development. During the process, the primary education study plans and programs focused specifically on the area of artistic education are analyzed, in addition it is reviewed whether the formal curriculum is carried out in the practice of primary education, to verify this, semi-structured interviews will be applied to teachers of Primary education and Curriculum specialists. Within the theoretical framework, theorists such as: Howard Gardner, Herbert Read, Mario Gennari, Martha Casarini and Vygotsky are addressed. To carry out this research, documentary analysis and curricular analysis are used.en_US
dc.description.abstractEn este trabajo de investigación cualitativa se aborda la relación existente entre la Educación artística y el Desarrollo humano, pues el arte es necesario dentro del proceso de enseñanza de los niños y niñas de Educación primaria y para que tengan su Desarrollo humano pleno. Durante el proceso se analizan los planes y programas de estudio de Educación primaria de México que se encuentran enfocados específicamente en el área de Educación artística, además se revisa si el currículo formal se lleva a cabo en la práctica de Educación primaria, para comprobarlo se aplicarán entrevistas semiestructuradas a docentes de Educación primaria y especialistas en Currículo. Dentro del marco teórico se abordan teóricos como: Howard Gardner, Herbert Read, Mario Gennari, Martha Casarini y Vigotsky. Para llevar a cabo esta investigación se utiliza el análisis documental y análisis curricular.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecasen_US
dc.relation.isbasedonMaestra en Investigaciones Humanísticas y Educativasen_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.rightsAttribution-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/*
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]en_US
dc.subject.otherEducación artísticaen_US
dc.subject.otherDesarrollo Humanoen_US
dc.subject.othercurrículoen_US
dc.titleEducación Artística para el Desarrollo Humano de niñas y niños de Educación Primariaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Inv. Humanísticas y Educativas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Díaz Capetillo Karla María.pdfTesis maestría1,97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons