Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor254157en_US
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0002-6520-1343en_US
dc.creatorRodríguez González, Josefina-
dc.creatorDe Lara Correa, Jose Luis-
dc.date.accessioned2024-03-15T03:31:52Z-
dc.date.available2024-03-15T03:31:52Z-
dc.date.issued2016-07-01-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.issn2594-0449en_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3488-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-319-
dc.descriptionThe aim of this article is to describe the social representations that have No.2 High School students of the Autonomous University of Zacatecas about Physical Education. Theoretical influences of Serge Moscovici (1993) as a basis to explain the phenomenon addressed, refering to a specific type of knowledge, which reveals what people know, what does it mean, what do they believe, what do they judge, what do they feel and how do they behave in their daily work in front of something or someone. The methodological approach was qualitative, through a questionnarie that focus on three sections which complement each other. The results are shown as the idea students have about Physical Education, the social value they attach to it and the attitude they show towards it.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de este artículo es describir las representaciones sociales que tienen los alumnos de la Preparatoria No.2 de la Universidad Autónoma Zacatecas en torno a la Educación Física. Se abordan las influencias teóricas de Serge Moscovici (1993) como base para explicar el fenómeno, por hacer referencia a un tipo específico de conocimiento, que deja ver sobre qué sabe la gente, qué significado tiene, qué cree, qué opina, qué siente y cómo se comporta en su quehacer cotidiano ante algo o alguien. El procedimiento metodológico fue de tipo cualitativo, mediante un cuestionario centrado en tres apartados que se complementan entre sí. Como resultados se detalla la conceptualización que tienen los alumnos de la Educación Física, la valoración social que le otorgan a la misma y la actitud que muestran hacia la materia.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecasen_US
dc.relationhttp://www.filha.com.mx/publicaciones/edicion/2016-07/las-representaciones-sociales-de-la-educacion-fisica-en-alumnos-de-preparatoria-por-jose-luis-de-lara-y-josefina-rodriguezen_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceRevista Filha, Núm 14, Julio 2016en_US
dc.subject.classificationCIENCIAS SOCIALES [5]en_US
dc.subject.otherRepresentaciones socialesen_US
dc.subject.otheractitudesen_US
dc.subject.otherpráctica docente.en_US
dc.subject.othereducación físicaen_US
dc.titleLas representaciones sociales de la educación física en alumnos de preparatoriaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016_REPRESENTACIONES SOCIALES.pdfREPRESENTACIONES SOCIALES260,4 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons