Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3480
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor299320en_US
dc.contributor.other0000-0003-3536-056Xen_US
dc.coverage.spatialMéxicoen_US
dc.creatorGarcía Sandoval, Beatriz Marisol-
dc.creatorGutiérrez Hernández, Norma-
dc.creatorRodríguez González, Josefina-
dc.date.accessioned2024-03-07T14:30:27Z-
dc.date.available2024-03-07T14:30:27Z-
dc.date.issued2023-03-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.isbn9786075136516en_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3480-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-311-
dc.descriptionIn this text, there is a reflection about how the film productions refer to social constructions that are possible to find in realities, whether historical or those that are part of the living generations. In that sense, we can see the role reflected in the films that show the cultures who produced it and the societies that materialized it based on the representations of their symbolic worlds, so we can know their meanings and their identities. In addition, we can observe what has remained alive in the communities and the reworkings that over time have transformed the Western society in this 21st century. The role of the mother throughout the 20th century was outlined based on various attitudes, behavior patterns, personality and skills that She had to acquire. Once this personification was assumed, an attempt was made to adequately recreate it in both the private and public spheres.en_US
dc.description.abstractEn el presente texto se realiza una reflexión respecto a cómo en las producciones fílmicas se refieren construcciones sociales que son posibles de encontrar en las realidades ya sea históricas o en las que son parte de las generaciones vivas. En ese sentido, el análisis de rol es necesario para ver detrás de los filmes a las culturas que lo produjeron y a las sociedades que lo materializaron a partir de la representación de sus mundos simbólicos, de sus sentidos, porque gracias a él se identifican las identidades, se observa lo que se ha mantenido vivo en las colectividades y las reelaboraciones que con el paso del tiempo han transformado a la sociedad occidental de este siglo XXI. El rol de madre de familia a lo largo del siglo XX estuvo delineado a partir de diversas actitudes, patrones de conducta, personalidad y aptitudes que debía adquirir. Una vez que se asumía dicha personificación, se intentaba recrearla adecuadamente tanto en el ámbito privado como en el público.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma de Querétaroen_US
dc.relationhttps://medpd.uaz.edu.mx/wp-content/uploads/2023/06/2023.-Libro-Historia-y-Cine.-Distintos-enfoques-sobre-realidades-contemporaineas-I-1_compressed.pdfen_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]en_US
dc.subject.otherCulturaen_US
dc.subject.otherrolen_US
dc.subject.otherconstrucción socialen_US
dc.subject.otherreelaboraciónen_US
dc.titleEl rompimiento y la reelaboración de construcciones sociales en ¿Por qué nací mujer?en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookParten_US
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023. Historia y Cine. Capítulo El rompimiento y la reelaboración.pdf10,48 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons