Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3363
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0001-7031-8645en_US
dc.contributor.other0000-0001-7031-8645en_US
dc.creatorBerumen Enríquez, José-
dc.creatorDe la Torre y Ramos, Jorge-
dc.creatorRíos Rodríguez, Leticia del Carmen-
dc.creatorRuvalcaba Arredondo, Leonel-
dc.date.accessioned2023-06-15T16:49:39Z-
dc.date.available2023-06-15T16:49:39Z-
dc.date.issued2023-06-12-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.issn2007-7467en_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3363-
dc.descriptionBuilding and providing a Model of Explanation and Insertion of Information Technologies, Communication, Knowledge and Digital Learning and Social Networks is necessary today. Since they are elements that are not isolated from each other. The model is made up of General Data, Technological Skills, Use of Instagram, WhatsApp, Relationships and Social Networks, Narcissism and Anxiety. A quantitative methodology was carried out through Cronbach's Alpha tests, Bartlett's Sphericity, Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) and the Exploratory Factor Analysis (EFA) Communalities Index, with the purpose of confirming the consistency of the items that constitute the Statistical Model. It is concluded through the quantitative method that the coherence of the items is satisfactory and that the Model proposal with the indicated sections is viable.en_US
dc.description.abstractEl construir y brindar un modelo de explicación e inserción de las Tecnologías de la Información y Comunicación es necesario en la actualidad, dado que son elementos que no se encuentran aislados uno del otro. El modelo se conforma por Datos Generales, Habilidades Tecnológicas, Uso de Instagram, de WhatsApp, Relaciones y Redes Sociales, Narcisismo y Ansiedad. Se llevó a cabo una metodología cuantitativa a través de pruebas de Alfa de Cronbach, Esfericidad de Bartlett y Kaiser Meyer y Olkin (KMO) y el Índice de Comunalidades del Análisis Factorial Exploratorio, con el propósito de confirmar la consistencia de los ítems que conforman el Modelo Estadístico. Se concluye, a través del método cuantitativo, que es satisfactoria la coherencia de los ítems y que la propuesta de modelo con las secciones que se indican es viable.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherRIDE Revista Iberoamericana para la Investigación y el Desarrollo Educativo.en_US
dc.relationhttps://www.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/1520en_US
dc.relation.ispartofhttps://doi.org/10.23913/ride.v13i26.1520en_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourceRevista Iberoamericana para la Investigación y el Desarrollo Educativo Vol. 13, No. 16en_US
dc.subject.classificationCIENCIAS SOCIALES [5]en_US
dc.subject.otherModelo Estadísticoen_US
dc.subject.otherHabilidades Tecnológicasen_US
dc.subject.otherRedes Socialesen_US
dc.subject.otherNarcisismoen_US
dc.subject.otherAnsiedaden_US
dc.titleModelo de Explicación e Inserción de las TIC en alumnos Universitariosen_US
dc.title.alternativeModel of Explanation and Insertion of ICT in University studentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Modelo de Explicación e Inserción de las TIC en alumnos Universitarios.pdf380,51 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons