Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3084
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor1111501en_US
dc.contributor240571en_US
dc.contributor.advisorMaría del Refugio Magallanes Delgadoen_US
dc.contributor.advisorMarcos Manuel Ibarra Nuñezen_US
dc.contributor.other0000-0002-7306-1950en_US
dc.coverage.spatialMéxico siglo XXIen_US
dc.creatorGonzález Contreras, Karen Alejandra-
dc.date.accessioned2022-11-16T18:58:18Z-
dc.date.available2022-11-16T18:58:18Z-
dc.date.issued2022-11-02-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3084-
dc.descriptionThe application and results of the intervention: "Learning for an inclusive culture: awareness for action", workshop modality; shows that teachers at a primary school in the state of Zacatecas, Mexico, developed three essential dimensions of an inclusive school: politics, culture, and practice. This group ventured into conceptualization, strategies and activities that contribute to the understanding of the formative and democratic purposes of inclusive education; but, above all, to the elimination of barriers to learning and student participation through curricular flexibility, which make the classroom an inclusive and diverse space.en_US
dc.description.abstractLa aplicación y resultados de la intervención: “Aprendizaje para una cultura inclusiva: sensibilización para a la acción”, modalidad taller; muestra que el profesorado de un plantel de nivel primara del estado de Zacatecas, México, desarrolló tres dimensiones esenciales de una escuela inclusiva: la política, la cultural y la práctica. Este colectivo incursionó en conceptualización, estrategias y actividades que contribuyen a la comprensión de los propósitos formativos y democráticos de la educación inclusiva; pero, sobre todo, a la eliminación de barreras para el aprendizaje y la participación del alumnado por medio de la flexibilización curricular, que hacen del aula un espacio inclusivo y diverso.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecasen_US
dc.relation.isbasedonMaestra en Educación y Desarrollo Profesional Docenteen_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]en_US
dc.subject.otherEducación inclusivaen_US
dc.subject.otherEscuela inclusivaen_US
dc.subject.otherAula inclusivaen_US
dc.subject.otherDiversidaden_US
dc.titleRetos y estrategias para el desarrollo de prácticas y cultura inclusiva en la escuela. caso: primaria “Luis de la Rosa” de Saín Bajo, Saín Alto, zacatecas, 2019-2022en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KAREN ALEJANDRA GONZALEZ CONTRERAS .pdf3,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.