Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2889
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.other0000-0002-4673-8380es_ES
dc.contributor.other0000-0001-5334-864Xes_ES
dc.contributor.other0000-0002-0810-8919es_ES
dc.coverage.spatialMéxicoes_ES
dc.creatorRivera Rodríguez, Karla Esmeralda-
dc.creatorJasso García, Luis Humberto-
dc.creatorCapetillo Medrano, Carla Beatriz-
dc.date.accessioned2022-02-01T22:57:41Z-
dc.date.available2022-02-01T22:57:41Z-
dc.date.issued2022-01-31-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2594-0449es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2889-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.48779/ricaxcan-9-
dc.descriptionThis article addresses the contributions of neuroeducation to the teaching-learning process of preschoolers from neuromotor stimulation. The general objective of this study is to explain the main relationships involved in the educational process from the point of view of neuroeducation (neuromotor stimulation) with respect to cognitive development (cognitive level) among third grade preschool boys and girls. A study with a quantitative approach is proposed based on an instrument that allows to account for the aspects of neuromotor development. Among the most significant results it is found that it is possible to contribute to the achievement of cognitive skills such as attention, memory and language, favoring the development of skills such as self-direction, decision-making, adaptation, cognitive flexibility and working memory from the preschool level.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo se abordan las aportaciones de la neuroeducación al proceso de enseñanza-aprendizaje de las y los preescolares a partir de la estimulación neuromotriz. El objetivo general de este estudio es explicar las principales relaciones que intervienen en el proceso educativo desde la visión de la neuroeducación (a partir de la estimulación neuromotriz) con respecto al desarrollo cognitivo (nivel cognitivo) entre niños y niñas de preescolar de tercer grado. Se plantea un estudio con enfoque cuantitativo a partir de un instrumento que permite dar cuenta de los aspectos del desarrollo neuromotriz. Dentro de los resultados más significativos se encuentra que es posible contribuir al logro de habilidades cognitivas tales como la atención, la memoria y lenguaje favoreciendo el desarrollo de habilidades como la autodirección, toma de decisiones, adaptación, la flexibilidad cognitiva y la memoria de trabajo desde el nivel de preescolar.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE ZACATECASes_ES
dc.relationhttp://www.filha.com.mx/publicaciones/edicion/2022-01/hallazgos-neuroeducativos-desde-la-estimulacion-neuromotriz-en-el-nivel-preescolar-por-karla-esmeralda-rivera-rodriguez-luis-jasso-y-carla-capetilloes_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceRevista Digital FILHA. Ene-jul 2022. Año 17. Núm. 26, pp. 1-25es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherAprendizajees_ES
dc.subject.othercogniciónes_ES
dc.subject.otherredes neuronaleses_ES
dc.subject.otherpensamiento complejoes_ES
dc.subject.othercreatividades_ES
dc.subject.othercerebroes_ES
dc.subject.otherneurocienciaes_ES
dc.subject.othereducaciónes_ES
dc.subject.othermetacogniciónes_ES
dc.subject.otherneuroeducaciónes_ES
dc.subject.otherLearninges_ES
dc.subject.othercomplex thinkinges_ES
dc.subject.otherneurosciencees_ES
dc.subject.otherneural networkses_ES
dc.subject.otherneuroeducationes_ES
dc.subject.othermetacognitiones_ES
dc.subject.othercreativityes_ES
dc.subject.othereducationes_ES
dc.subject.otherbraines_ES
dc.subject.othercognitiones_ES
dc.titleHallazgos neuroeducativos desde la estimulación neuromotriz en el nivel preescolares_ES
dc.title.alternativeNeuroeducational findings from neuromotor stimulation at kinder gardenes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
carla.pdf318,83 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons