Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2777
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.other0000-0001-8866-0334es_ES
dc.contributor.other0000-0001-8458-3933es_ES
dc.coverage.spatialEuropaes_ES
dc.creatorOrejudo Pedrosa, Juan Carlos-
dc.creatorDíaz Muñoz, Celeste-
dc.date.accessioned2021-07-31T19:07:36Z-
dc.date.available2021-07-31T19:07:36Z-
dc.date.issued2021-07-31-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2594-0449es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2777-
dc.descriptionIn this essay, we will analyse the meaning of photography and the image in modernity from Charles Baudelaire to Roland Barthes, focusing on the central space that visual arts occupy in digital media (the virtual world) and in the lives of people, in the social and private space. We will analyse the transition from photography to post-photography, and consequently, the artistic and philosophical theorization around media power of images in modern and contemporary societies determined by the advances of new technologies and its manifestations such as selfies and new electronic devices.es_ES
dc.description.abstractEn este ensayo analizaremos el significado de la fotografía y de la imagen en la modernidad desde Charles Baudelaire hasta Roland Barthes, enfocándonos en el espacio central que ocupan las artes visuales en los medios digitales (el mundo virtual) y en las vidas de las personas, en el espacio social y privado. Analizaremos el paso de la fotografía a la post-fotografía y, consecuentemente, la teorización artística y filosófica en torno al poder mediático de las imágenes en las sociedades modernas y contemporáneas, determinadas por los avances de las nuevas tecnologías y sus manifestaciones como las selfies y los nuevos dispositivos electrónicos.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecases_ES
dc.relationhttp://www.filha.com.mx/publicaciones/edicion/2021-06/de-la-fotografia-a-la-post-fotografia-la-camara-oscura-de-la-inmortalidad-por-juan-carlos-orejudo-pedrosa-y-celeste-diaz-munozes_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceRevista Digital FILHA No. 25, pp. 1-25es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherFotografíaes_ES
dc.subject.otherPost-fotografíaes_ES
dc.subject.otherImagenes_ES
dc.subject.otherPinturaes_ES
dc.subject.otherSelfiees_ES
dc.subject.otherBaudelairees_ES
dc.subject.otherBartheses_ES
dc.subject.otherPhotographyes_ES
dc.subject.otherPost-photographyes_ES
dc.subject.otherImagees_ES
dc.subject.otherPaintinges_ES
dc.titleDe la fotografía a la post-fotografía. La cámara oscura de la inmortalidad. Baudelaire/barthes (imagen virtual, dispositivos electrónicos, selfies)es_ES
dc.title.alternativeFrom photography to post-photography. Camera obscura of immortality. Baudelaire / Barthes (virtual image, electronic devices, selfies)es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20210731172829_fotografia.pdf315,46 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons