Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2625
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor825574es_ES
dc.coverage.spatialJalpa, Zacatecas, 2018es_ES
dc.creatorPérez Márquez, Edith Alejandra-
dc.date.accessioned2021-06-21T16:58:43Z-
dc.date.available2021-06-21T16:58:43Z-
dc.date.issued2021-03-17-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2452-5154es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2625-
dc.descriptionCreativity may be used as a method to achieve academic success and promote quality of life among tertiary students. This descriptive, tran- sactional, and no experimental study aims at investigating creativity, academic achievement and quality of life to identify the current situation of university students. Thus, the research tool CEECaVi was designed and applied to 164 students from the faculty of Engineering, Nursing, and Psychology from a public university of Mexico, analyzing the research variables with 107 items. Results suggest students demonstrated that they focus on carrying out projects in an innovative way, they were flexible, curious and spontaneous, and they knew the importance of staying healthy both physically and emotionally. It is concluded that the use of creativity is transcendental and its adversary is procrastination promoted by overwork and unpleasant emotions.es_ES
dc.description.abstractLa creatividad puede utilizarse como método para lograr el éxito académico y promover la calidad de vida en los estudiantes universitarios. Este estudio, de tipo descriptivo, transeccional y no experimental tiene como objetivo analizar descriptivamente la creatividad, éxito académico y calidad de vida, para identificar la situación actual del estudiante universitario. Para ello se diseñó y aplicó el instrumento de investigación CEECaVi a 164 estudiantes de las Unidades Académicas de Ingeniería, Enfermería y Psicología una Universidad pública de México, analizando las variables con 107 ítems. Como principales resultados se obtiene que los estudiantes demostraron que se enfocan en la realización de proyectos de manera innovadora; son flexibles, curiosos y espontáneos; y conocen la importancia de mantenerse saludables tanto física como emocionalmente. Se concluye que el uso de la creatividad es trascendental, siendo su adversario la procrastinación, promovida por el exceso de trabajo y las emociones desagradables.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Concepción, Concepción, Chilees_ES
dc.relationhttp://revistasacademicas.udec.cl/index.php/paideia/article/view/3348es_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.sourceRevista Paideia Vol. 66, No. 1, pp. 49-71.es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherCreatividades_ES
dc.subject.otherGestión de la educaciónes_ES
dc.subject.otherCalidad de vidaes_ES
dc.subject.otherEstudiante universitarioes_ES
dc.subject.otherProyecto del alumnoes_ES
dc.subject.otherSalud mentales_ES
dc.titleLa creatividad como factor para el éxito académico y la calidad de vida de estudiantes universitarioses_ES
dc.title.alternativeCreativity as a factor in academic success and quality of life for university studentses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Psicología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Paideia 262-30-PB.pdf1,79 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons