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dc.contributor.other0000-0002-7441-3233
dc.coverage.spatialMéxicoes_ES
dc.creatorFoladori, Guillermo
dc.date.accessioned2017-05-24T13:41:29Z
dc.date.available2017-05-24T13:41:29Z
dc.date.issued2002-08-01
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.issn1870-1728es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11845/255
dc.descriptionThis paper looks to discuss methodological criteria for environmental education. The discussion of the place of environmental education in the curriculum has led to its being considered as a dimension that should cut across different disciplines, instead of offering a corpus of contents by itself. Nevertheless, experience has shown that ecology has systematically filled up the supposed contents of environmental education. In the following pages I try to explain: (a) the reasons why ecology has gained hegemony in the environmental dis- cussion, as well as the limitations that this approach represents; (b) the place and evolution of the concept of Sustainable Development in relation to the ecological approach; and (c) the methodological importance of the distinction between technical and social relations as a way to improve on the ecological approaches_ES
dc.description.abstractEn este trabajo se analizan los criterios metodológicos para la educación ambiental. La discusión del lugar De la educación ambiental en el plan de estudios ha llevado a que se la considere como una A través de diferentes disciplinas, en lugar de ofrecer un corpus de contenidos por sí mismo. Sin embargo, la experiencia ha demostrado que la ecología ha llenado sistemáticamente los supuestos contenidos de la educación ambiental. En las páginas siguientes intento explicar: (a) las razones por las que la ecología ha ganado hegemonía. Así como las limitaciones que este enfoque representa; B) el lugar y la evolución del concepto del Desarrollo Sostenible en relación al enfoque ecológico; Y (c) la importancia metodológica de la distinción entre relaciones técnicas y sociales como una forma de mejorar el enfoque ecológicoes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherAcadémia Nacional de educación ambiental (ANEA)es_ES
dc.relationhttp://www.anea.org.mx/Topicos/T%2011/Paginas%2033%20-%2048.pdfes_ES
dc.relation.ispartofhttp://www.anea.org.mx/Topicos/T%2011/Paginas%2033%20-%2048.pdfes_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Stateses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/
dc.sourceTópicos en Educación Ambiental, Vol. 4, no. 11, Agosto, pp. 33-48es_ES
dc.subject.classificationCIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGIA [6]es_ES
dc.subject.othernfo:eu-repo/classification/Ecología
dc.subject.othernfo:eu-repo/classification/Educación ambiental
dc.subject.othernfo:eu-repo/classification/Desarrollo Sustentable
dc.subject.othernfo:eu-repo/classification/Ecology
dc.subject.othernfo:eu-repo/classification/Ambiental education
dc.titleContenidos Metodologicos de la Educacion Ambientales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Estudios del Desarrollo

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