Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2374
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DC FieldValueLanguage
dc.contributor90034es_ES
dc.coverage.spatialGlobales_ES
dc.creatorCázares Blanco, Rocío-
dc.creatorSerrano, Francisco J.-
dc.date.accessioned2021-04-22T19:27:45Z-
dc.date.available2021-04-22T19:27:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn16653319es_ES
dc.identifier.issn23959274es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2374-
dc.descriptionPresenting a contrast with a Kantian perspective, we argue that shame is an emotion with moral value, and that the study of the moral value of shame helps shape a theory of morality in which notions such as autonomy, guilt and freedom carry less weight than that given to them by the Kantian tradition. We think that the point of view of others is also constitutive of personal identity. Moral agents are socially-constructed, and the moral value of their identity, actions and thoughts is inseparable from the social practices in which they participate. This idea seems to us fundamental to understanding the identity of a moral agent. In this vein, our defense of the moral value of shame– and of an ethics consistent with it– comes closer to the ideas of Hume and Bernard Williams on these same themes.es_ES
dc.description.abstractPor contraste con un punto de vista kantiano, defendemos que la vergüenza es una emoción con valor moral. Sostenemos que el estudio del valor moral de la vergüenza contribuye a perfilar una teoría de la moral en la que nociones como autonomía, culpa o libertad de la voluntad tienen menos peso del que tradicionalmente se les ha conferido. Nosotros pensamos que el punto de vista de los otros es también constitutivo de la identidad personal. Los agentes morales se construyen socialmente, y el valor moral de su identidad, sus acciones y sus pensamientos es indisociable de las prácticas sociales en las que participan. Esta idea nos parece fundamental para entender la identidad de un agente moral. En esta dirección, nuestra defensa del valor moral de la vergüenza y de una ética consistente con ella se acerca más a las ideas de Hume y de Bernard Williams sobre los mismos temas.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgoes_ES
dc.relationhttps://devenires.umich.mx/devenires/index.php/devenires/article/view/250es_ES
dc.relation.ispartofhttps://devenires.umich.mx/devenires/index.php/devenireses_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourceDevenires. Revista de filosofía y filosofía de la cultura. Vol. 17, No. 33, pp. 47-78.es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.othervergüenzaes_ES
dc.subject.othervalor morales_ES
dc.subject.otherHumees_ES
dc.subject.otherKantes_ES
dc.subject.otheremociónes_ES
dc.titleEl valor moral de la vergüenzaes_ES
dc.title.alternativeThe moral value of shamees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
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