Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2215
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.other0000-0001-6030-9454es_ES
dc.contributor.other0000-0001-8207-2902es_ES
dc.coverage.spatialUniversidad de Granmaes_ES
dc.creatorPuebla Rodríguez, Martha Gisela-
dc.creatorGorgoso Vázquez, Ana Elisa-
dc.date.accessioned2021-01-31T07:15:50Z-
dc.date.available2021-01-31T07:15:50Z-
dc.date.issued2021-01-31-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2594-0449es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2215-
dc.descriptionThe work that is presented aims to describe the main characteristics of the formation of the aesthetic culture of young people who study careers in Sociocultural Studies and Sociocultural Management for Development, at the University of Granma. It is conceived through the quantitative and qualitative methodological confluence, privileging in it, the hermeneutical method and the anthropological approach. The results are specified in a characterization that shows an incongruity between current sensitivity matrices of the students and the general purposes of their training process. This study will contribute to the improvement of the integral, human and cultural training process of professionals in this context in which the formation of aesthetic culture is significantly placed.es_ES
dc.description.abstractEl trabajo que se presenta se propone describir las principales características de la formación de la cultura estética de los jóvenes que cursan las carreras en Estudios Socioculturales y Gestión Sociocultural para el Desarrollo, en la Universidad de Granma. Se concibe a través de la confluencia metodológica cuantitativa y cualitativa, privilegiando en ello, el método hermenéutico y el enfoque antropológico. Los resultados se concretan en una caracterización que demuestra la incongruencia existente entre las matrices actuales de sensibilidad de los estudiantes de las referidas carreras y los propósitos generales de su proceso de formación. Este estudio tributará al perfeccionamiento del proceso de formación integral, humana y cultural de los profesionales de este contexto en el que se coloca, significativamente, la formación de la cultura estética.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecases_ES
dc.relationhttp://www.filha.com.mx/publicaciones/edicion/2021-01/la-formacion-de-la-cultura-estetica-en-jovenes-universitarios-de-la-universidad-de-granma-por-martha-gisela-puebla-rodriguez-y-ana-elisa-gorgoso-vazquezes_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceRevista Digital FILHA Vol. 16, No. 24, pp. 1-14es_ES
dc.subject.classificationCIENCIAS SOCIALES [5]es_ES
dc.subject.otherformaciónes_ES
dc.subject.othercultura estéticaes_ES
dc.subject.otherprácticas culturaleses_ES
dc.subject.othertraininges_ES
dc.subject.othercultural practiceses_ES
dc.subject.otheresthetic culturees_ES
dc.titleLa formación de la cultura estética en jóvenes universitarios de la Universidad de Granmaes_ES
dc.title.alternativeThe formation of aesthetic culture in young university students of the University of Granmaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20210131180238_cultura_estetica.pdf249,11 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons