Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2199
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor254157es_ES
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0002-7306-1950-
dc.coverage.spatialGlobales_ES
dc.creatorRodríguez González, Josefina-
dc.creatorMagallanes Delgado, María del Refugio-
dc.creatorGutiérrez Hernández, Norma-
dc.date.accessioned2021-01-18T17:14:08Z-
dc.date.available2021-01-18T17:14:08Z-
dc.date.issued2020-12-20-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn1870-8196es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2199-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48779/h12k-3w41-
dc.descriptionThis article analyzes the teaching strategies for distance education of the Aprende en Casa I Program developed by preschool, primary and secondary teachers in the state of Zacatecas, after the suspension of face-to-face classes by the SEP on 23 March 2020, as a sanitary measure to prevent coronavirus infections. Distance education and its basic components(students, teachers, materials, communication channels and infrastructure) are the theoretical focus of the study, the methodology is qualitative through a questionnaire applied online to 389 teachers’ teachers at the end of the program. Theresults show the communication problems that the teachers faced and the level of participation of the students, showing thatthe learning objectives were partially achieved, due to the fact that a good number of them lacked the tools (internet and computer) and digital skills, it also highlights that few teachers made use of the television programs offered by the program.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo se analizan las estrategias docentes para la educación a distancia del Programa Aprende en Casa I que desarrollaron profesores de nivel preescolar, primaria y secundaria en el estado de Zacatecas, tras la suspensión de las clases presenciales por la SEP el 23 de marzo de 2020, como medida sanitaria para prevenir los contagios del coronavirus. La educación a distancia y sus componentes básicos (alumnos, docentes, materiales, vías de comunicación e infraestructura) son el enfoque teórico del estudio, la metodología es de tipo cualitativo mediante un cuestionario aplicado en línea a 389 docentes al término del programa. Los resultados dejan ver los problemas de comunicación que enfrentaron los docentes y el nivel de participación del alumnado, mostrando que los objetivos de aprendizaje se alcanzaron parcialmente, debido a que un buen número carecen de las herramientas (internet y computadora) y habilidades digitales, además, resalta que pocos docentes hicieron uso de los programas televisivos que ofrecía el programa.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecases_ES
dc.relationhttps://revistas.uaz.edu.mx/index.php/investigacioncientifica/article/view/970/886es_ES
dc.relation.isbasedonMaestro en Educación y Desarrollo Profesional Docentees_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceInvestigación Cientifica Vol. 14 No. 2, pp. 255-260es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherEducación a distanciaes_ES
dc.subject.otherAprende en Casa Ies_ES
dc.subject.otherdocenteses_ES
dc.subject.otherDistance educationes_ES
dc.subject.otherteacherses_ES
dc.titleEstrategias docentes para la educación a distancia del programa Aprende en Casa Ies_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021_ Estrategias docentes COVID publicado.pdf420,92 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons