Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1580
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor333459es_ES
dc.contributor254157es_ES
dc.contributor240571es_ES
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0002-7306-1950-
dc.coverage.spatialZacatecas, Méxicoes_ES
dc.creatorGutiérrez Hernández, Norma-
dc.creatorRodríguez González, Josefina-
dc.creatorMagallanes Delgado, María del Refugio-
dc.date.accessioned2020-04-11T20:04:44Z-
dc.date.available2020-04-11T20:04:44Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.isbn978-607-8731-02-2es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1580-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48779/2jx9-3964-
dc.descriptionThe field of education history in Mexico is broad. Actors, content, social, political, economic and cultural capitals form a story or plot that has as its backdrop a space and sociohistoric time. The objects raised in this book refer to the times, images, spaces and representations on the concepts to which it is limited: first letters, press readings, textbooks, professional memoirs, teacher training, commercial education, teaching figure and teaching of pharmacology. The general contribution this book makes to the field of education history is that it maintains the discussion about what to teach, how to teach it, and why.es_ES
dc.description.abstractEl campo de la historia de la educación en México es amplio. Actores, contenidos, capitales sociales, políticos, económicos y culturales configuran un relato o trama que tiene como telón de fondo un espacio y tiempo sociohistórico. Los objetos que se plantean en este libro remiten a los tiempos, imágenes, espacios y representaciones sobre los conceptos a los que se limita: primeras letras, lecturas en la prensa, libros de texto, memorias profesionales, capacitación docente, educación comercial, figura docente y enseñanza de la farmacología. La aportación general que hace este libro al campo de la historia de la educación es que mantiene la discusión sobre qué enseñar, cómo hacerlo y para qué.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherTaberna Libraria Editoreses_ES
dc.relation.isbasedonInvestigación Educativa y sociedad contemporáneaes_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherhistoria de la educaciónes_ES
dc.subject.otherprofesionalización docentees_ES
dc.subject.otherEnseñanza en Méxicoes_ES
dc.titleHistoria de la educación, profesionalización docente y en enseñanza en México: avances y perspectivas.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookes_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- M. en Educ. y Des. Prof. Doc.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019. Libro Historia de la educación, profesionalización docente.pdf4,22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons