Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1242
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor737274es_ES
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0001-5389-574X-
dc.coverage.spatialZacatecas, Zacatecases_ES
dc.creatorVillagrán Rueda, Sonia-
dc.creatorRodríguez Ortíz, Mónica-
dc.creatorJasso Velázquez, David-
dc.date.accessioned2019-10-25T19:25:27Z-
dc.date.available2019-10-25T19:25:27Z-
dc.date.issued2019-01-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2594-0449es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1242-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48779/bt76-ks16-
dc.descriptionThe present investigation turned toward the generation 2009-2014, from the psychology career of the Autonomous University of Zacatecas. The main objective of this study was to determine whether there is a significant correlation between vocational definition, the academic performance, and the school career in the students at the end of the career, in addition to identifying if these same variables are predictors of a successful academic trajectory. The approach was of the quantitative type and correlationaltransactional,106 cases were analyzed. The instrument that was used was the questionnaire “Vocational Inventory of Polygonal Preferences”. For the analysis, the statistical package SPSS was used through the Chi-2 statistic test. After the results, it was found that there is no significant correlation between the vocational definition, the school trajectory and the academic performance of the university students. It is concluded in this study that the vocational definition is not strictly a predictor in the school career, nor the academic performance.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación se volcó hacia la generación 2009-2014, de la carrera de psicología de la Universidad Autónoma de Zacatecas. El objetivo principal de este trabajo fue determinar si existe correlación significativa entre la definición vocacional, el rendimiento académico y la trayectoria escolar en los estudiantes al concluir la carrera, además de identificar si estas mismas variables son predictoras de una trayectoria académica exitosa. El enfoque fue de tipo cuantitativo y correlacional-transeccional. Se analizaron 106 casos. El instrumento que se utilizó fue el cuestionario “Inventario Vocacional de Preferencias Poligonales”. Para el análisis se utilizó el paquete estadístico SPSS a través de la prueba estadística Chi-2. Tras los resultados se encontró que no existe correlación significativa entre la definición vocacional, la trayectoria escolar y el rendimiento académico de los universitarios. Se concluye en este estudio que la definición vocacional no es propiamente predictora en la trayectoria escolar, ni el rendimiento académico.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecases_ES
dc.relationhttp://www.filha.com.mx/publicaciones/edicion/2019-02/vocacion-trayectoria-escolar-y-rendimiento-academico-en-universitarios-por-monica-rodriguez-ortiz-sonia-villagran-y-maria-dolores-aldabaes_ES
dc.relation.ispartofhttp://www.filha.com.mx/publicaciones/edicion/2019-02es_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.sourceRevista Digital FILHA No. 20, pp. 1-8es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherRendimiento académicoes_ES
dc.subject.othertrayectoria escolares_ES
dc.subject.othervocaciónes_ES
dc.titleVocación, trayectoria escolar y rendimiento académico en universitarioses_ES
dc.title.alternativeVocation, school trajectory and academic performance in university studentses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Psicología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20190305130276_vocacion3333333333.pdfVOCACIÓN, TRAYECTORIA ESCOLAR Y RENDIMIENTO ACADÉMICO EN UNIVERSITARIOS181,54 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons