Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor201402es_ES
dc.contributor339061es_ES
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0003-3624-0463-
dc.contributor.otherhttps://orcid.org/0000-0002-6170-6918-
dc.creatorSalas Luévano, Marco Antonio-
dc.creatorRodríguez González, Lizeth-
dc.creatorHernández Berumen, José de Jesús-
dc.date.accessioned2019-09-20T15:13:15Z-
dc.date.available2019-09-20T15:13:15Z-
dc.date.issued2016-01-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2007-039Xes_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1109-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48779/rfpc-nq41-
dc.descriptionThis is part of a larger study onmonitoring of graduates in the specialty and Computer Technologies Applied to Education (ETIAE). The aim is to investigate the level of training acquired and brought value ETIAE program, to make decisions and provide feedback on the educational offer. The parametric methodology is not descriptive, the training received was analyzed, expectations and program quality through Ji2 independence test with SPSS.The results indicate that there is dependence forming contrast, expectations and quality of program variables teaching-learning process, likewise the hypothesis and its relationship with these aspects are found. With information from research, it has formed database for the evaluation of the program by national agencies.es_ES
dc.description.abstractEl presente es parte de un estudio más amplio sobre seguimiento de egresados en la Especialidad en Tecnologías en Informáticas Aplicadas a la Educación (ETIAE). El objetivo es investigar el nivel de formación adquirida y el valor aportado del programa de ETIAE, para tomar decisiones y retroalimentar la oferta educativa. La metodología es descriptiva no paramétrica, se analizó la formación adquirida, las expectativas y la calidad del programa con las variables del proceso de enseñanza aprendizaje, así mismo, se comprobó la hipótesis y su vinculación con esos aspectos. Con la información de la investigación, se ha confirmado una base de datos para la evaluación del programa por parte de organismos nacionales.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Pedagógica de Durangoes_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceInvestigación Educativa Duranguense. Vol. 9, No. 16. Enero-Julio 2016es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.otherseguimiento de egresadoses_ES
dc.subject.othercapital de humanoes_ES
dc.subject.otherformaciónes_ES
dc.subject.otherexpectativases_ES
dc.subject.othercalidades_ES
dc.subject.othertracking graduateses_ES
dc.subject.otherhuman capitales_ES
dc.subject.othertraininges_ES
dc.subject.otherexpectationses_ES
dc.subject.otherqualityes_ES
dc.titleLa formación adquirida, expectativas y cualidades en especialidad. Un análisis no paramétrico de Ji2 y Prueba de Independenciaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016_InvestigacionEducativaDuranguense16.pdf103,49 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons